2011. augusztus 2., kedd

Múlt És Jelen - 6. Fejezet

Múlt És Jelen – 6. Fejezet



Ennél jobban már nem is lehetek lesújtva...

Órákig ott ültem a konyhába, és bámultam magam elé.

Most már tényleg reménytelen a helyzet...Nem tudom milyen megoldást találhatnék erre a problémára.

De ettől függetlenül muszáj lesz kipihennem magam, legfeljebb addig nem gondolok Kayra se, semmire se.

Miután kipihentem magam, majd megpróbálok valamit kitalálni.



Hétvégén végre kipihenhettem rendesen magam.

Voltam masszőrnél, meg gyógyfürdőbe, meg jó sokat aludtam.


Hétfőre már kifejezetten jól éreztem magam, nyugodtan keltem, ültem fel az ágyon, és nyújtózkodtam ki.

Megetettem és kiengedtem a kutyákat, öltöztem, és mentem is.

Megint csodás tavaszi idő volt, madarak csiripeltek, szinte kitudtam volna bújni a börőmből, de aztán eszembe jutott Kay és a vele kapcsolatos problémám...

Hirtelen azt is elfelejtettem, hogy ma milyen óráim lesznek...

Gyorsan összeszedtem a jegyzeteim, és mentem is órára.

De mielőtt valami hülyeséget csinálnék, a történelem és az irodalom jegyzeteim is elteszem, ha netán nem az az óra van, amit gondolok...

Üdvözlök mindenkit, megvárom, amíg elővesznek valamit, ami a tantárgyamra utal.

Történelem cuccot vesznek elő, gyorsan kigondolom mit kéne ma átvenni.

  • Ma két rövidebb anyagot veszünk át. Nyugi nem lesz hosszú. - kezdtem a mondanivalómba.

Vártam, mire mindenki figyel, és belekezdtem.

  • Károly Róbert, a királyi hatalom helyreállítója. Írjátok fel.

  • Károly Róbert feladatai kettőspont. Az ország területi egységének a helyreállítása. Visszaszerezte a királyi birtokokat. Honor birtok.

  • Hivatali hűbér – mondták kórusba.

Elmosolyodtam, és folytattam.

  • A várakat és a hozzátartozó birtokokat csak a tisztség idején birtokolták. Korlátozta az egyház hatalmát. Banderiális hadsereget hozott létre. Gazdasági reformja, más néven Regalék kettőspont.

  • Bányabér kettőspont. Harmadát átengedte a földek birtokosainak. A vert pénz kevesebb nemesfémet tartalmazott a beszolgáltatottnál. A pénzverő kamarákat bérbe adja. Jó minőségű aranyforintot és ezüstdénárt veretett. Szakított az évenkénti pénzbeváltással, és pénzrontással, pótlására bevezette a kapuadót. Bevezette még a harmincadvámot, ami kereskedelmi vám volt.

  • Károly Róbert külpolitikája. Horvátországba nem sikerült a hatalmát elismertetni. Basarab vajda tőrbe csalta posadánál a sereget, Hédervéri Dezső önfeláldozó magatartása. 1335-ben a Visegrádi királytalálkozón Károly Róbert Luxemburgi János, és Lokitelek Kázmér vett részt. Bécs árumegállító joga ellen új útvonalt hoztak létre Brünn felé. Na röviden ennyi.

Kicsit leültem pihenni, összeszedtem a gondolataim, és folytattam.

  • Mária Terézia és II. József uralkodása. Írjátok fel, ezt megírjuk, aztán Pénteken ebből dolgozatot írtok.

  • Mária Terézia rendeletei. 1740-től 1780-ig uralkodott. Vámredelet, kettős vámhatár. Egészségügyi diplomás orvosok és bábák alkalmazása. 1777-ben megalkotta a Ratio Educationist ami az alsó és középfokú oktatás rendjét foglalja magában. A Nagyszombatról Budára helyezett egyetemet orvosi karral bővíti. 1767-ben megalkotta az Úrbéri rendeletet ami meghatározta a jobbágytelek nagyságát és egyesítette a jobbágyi szolgáltatásokat.

  • II. József rendeletei kettőspont. 1780-tól 1790-ig uralkodott. Jobbágyrendelet, ami megszűnteti a jobbágy elnevezést, a röghöz kötést, a parasztok mesterséget tanulhatnak, és örökölhetik javaikat. Megalkotta a türelmi rendeletet 1781-be.

Mindenki elmosolyodott.

  • Nem az, ami a mai világba van. Szabad vallásgyakorlat az evangélikusok, kálvinisták, görögkeletiek számára, megszüntette a nem dolgozó szerzetesrendeket, és kiűzte a jezsuitákat. Nyelvrendeletet vezetett be. 1784-be az államnyelv a német lett. A birodalmat rendeletekkel korlátozta a királyi biztosok segítségével. A nemeseket meg akarta adóztatni. Az országot hét kerületre osztotta, megszűntette a megyerendszer. Eltörölte a cenzúrát, és felvilágosodott írók művei jelentek meg.

  • Na ennyi. Mehettek isten hírével. - legyintettem, mindenki köszönt, és kisuhantak a teremből.

Leültem egy kicsit, kifújtam magam, és hátra dőltem egy kicsit a székemmel.

Hirtelen hatalmas dörgés zavarja meg a nyugalmam, Kay viharzik be a terembe, jön oda az asztalomhoz, és csap rá.

  • Jézusom, mi történt? - kérdeztem riadtan.

  • Amikor szexeltem a barátnőmmel az ön nevét mondtam, és szakított velem... - mondta felháborodottan.

  • Miiiiii? - Meglepődöttségembe úgy hátra borultam, hogy csak úgy kongott a fejem, úgy bevertem...

Szerintem rosszul hallottam...

Megpróbálok feltápászkodni, kibújok az asztal mögül, és Kay dühös tekintetére nézek.

Rácsap megint az asztalra, felordít, és kiviharzik a teremből...

Pár percig magamhoz se térek...

Utána akartam volna menni, de hallom a hangos bemondóba, hogy az igazgató hívat engem.

Gyorsan összekaptam magam, és rohantam az irodába.

Kopogtam, és benyitottam.

  • Mit szeretne mondani Igazgató Úr?

  • Az ön osztályába jár Kay. Ugye?

  • Igen – nyeltem egy nagyot.

  • A sok lógása miatt összegyűlt a maximum hiányzása, muszáj lesz őt kizárnom.

  • Kérem igazgató úr ne! Tudom, eléggé nehéz eset, de jó esze van, nem lenne jó veszni hagyni.

Elgondolkozott.

  • Beszélek a fejével. - folytattam. Beszélni fogok vele, csak kérem ne csapja ki.

  • Rendben Tony. Adok még egy hónap haladékot. Ha nem sikerül észhez térítenie akkor búcsút intünk neki.

  • Rendben.

  • Mehet.

Kifordultam az ajtón, és gondolkozóba estem.

Hogy fogom én Kayt rávenni a tanulásra...Kb. Olyan lesz, mint egy kisgyereket rávenni arra, hogy megegye a brokkolit...

Átadtam Sakurának az órámat, hogy helyettesítsen, amíg beszélek Kayal.

Nem akarom, hogy az egész osztály tudja...

Nagy nehezen megtaláltam, az egyetem egyik fiú wécéjébe dohányzott a bandájával...

Nagy nehezen kirángattam, elvittem a termünkhöz, leült velem szembe, és figyelt.

  • Tudom, hogy most eléggé ki vagy akadva rám. Joggal.

Karba tett kézzel figyel tovább.

  • Csak egy dolgot had kérjek tőled. A tanulmányaidat fojtasd. Kérlek. Most beszéltem az igazgatóval, ha egy hónapon belül nem javulnak a jegyeid, el fog tanácsolni, azt meg nem szeretném, mert jó eszű fiú vagy.

Pár percig gondolkozott.

  • Rendben – pattant fel az asztalról, intett, és kifordult az ajtón.

Remélem, hogy be is tartja a szavát, és nem csak mondja...

Az elmúlt pár hétbe Kay jegyei javultak, hála istennek...

De még mindig avval a zűrös bandával lógott...

A jegyei jobbak, de még mindig nem eléggé jó, egy vörös bizonyítványoshoz.

Muszáj volt ez ellen is tennem, már nem érdekel, ha még jobban megutál, csak a javát akarom...

Az igazgató úrnak tanácsoltam, hogy azokat a diákokat tanácsolja el, akik Kayal lógnak.

Ő rajtuk már úgyse lehet segíteni, csak itt lopják a napot.

Ezek után Kay eléggé szúrós tekintettel nézett rám...

Tudta, hogy én küldtem el a haverjait, szóba se állt velem, csak bejárt az óráimra.

De a jegyei végre olyanok lettek, mint amilyenek kellettek, hogy legyenek.

Mondhatni, hogy visszazökkentem a normális kerék vágásba, még ha minden pillanatba Kay gyilkos tekintetét is érzem magamon...

Tudom én hogy milyen, én is ilyen voltam az ő korába.

Tipikus kamasz.

Egy ideig haragszik, aztán megenyhül.

Én is ilyen voltam, amikor anyám mindent meg akart nekem szabni, de aztán rájöttem, hogy nekem akar jót, és beletörődtem.


Közeledik a tél, és a karácsony.

Kicsi koromba is nagyon szerettem a telet, és még most is.

Anyámmal nagyon ritkán jártam kint, amikor esett a hó, mert rengeteget betegeskedett.

Úgyhogy többnyire egymagam jártam kint a havas utakat.

Talán adnom kéne valamit Kaynak? Lehet megenyhülne, vagy azt hinné, hogy meg akarom venni a szeretetét...

Ez sehogy se jó...

Mit is tehetnék most? Majd az idő mindent megold, de egyenlőre még egy hónap van Decemberig, addig ráérek mindenen agyalni, de most folytatnom kell a tanítást.


Még mielőtt minden tanár elmenne a téli szünetre, előtte el kell mennük tanári továbbképzésre, mint minden év végén.

Általában mindig jó hangulat van az ilyeneket, egy kis időre olyanok leszünk, mint a diákok, akiket tanítunk.

Csintalanok, bolondok, és komolytalanok, de persze fontos a tanári továbbképzés, de azért túlságosan komolyan se kell venni.

Itt néhány tanáron, persze magamat is beleérve, látszik, hogy nem mindegyikünk komolyodott meg a felnőtt korra.

Sakura szokás szerint molesztál engem, miközben a tanár magyaráz, és a többi kollégám is hülyéskedett, meg piszkálták egymást, mint az elsős kisgyerekek.

Persze rengeteget tanulunk is, nem csak szórakozni jöttünk ide.

Mindig élvezem az ilyen tanári továbbképzéseket, mert rengeteget bővül a történelmi és az irodalmi tudásom is egyaránt.



Miután megokosodtam, hazamentem, és ledőltem aludni.

Másnap az óráim után, elviszem a kutyáimat orvosi vizsgálatra.

Csak olyan megszokott, rutin vizsgálatra, amibe minden hónapba el kell vinni a kutyust.

Beléptem a kutya klinikára, és annyi de annyi aranyos kutya volt ott.

Vártam, beszélgettem az emberekkel, mindenféle érdekes információt tudtam meg a kutyáikról, és a fajukról.

Szólítottam, és vittem a két hatalmas barátomat.

Maci eléggé megnőtt...Amivel nem is lenne gond, mert tudtam, hogy nagy lesz, de ő az átlagnál is jóval nagyobb lett.

Hachi az átlagos méretű lett, de ahogy nőtt, egyre gyűröttebb, és aranyosabb lett.

  • Jó napot – köszöntem az orvosnak. Hoztam vizsgálatra a medvémet, meg a kutyámat – kuncogtam.

Elmosolyodott, és fel akarta volna rakni Macit az asztalra, de egyedül nem bírta...

Segítettem az orvosnak felrakni, és jól végignézett rajta.

  • Kicsit nagyobb, mint egy átlagos ilyen fajtájú kutya – mondta elgondolkodva.

  • Tudom, de azt nem, hogy miért – túrtam a hajamba. Ugyanannyit adok neki, mint a másik kutyámnak.

Megvizsgálta, megnyomkodta egy kicsit, beadott neki pár oltást az új kutya betegségek ellen, aztán Maci leugrott.

  • Makk egészséges a kutyája – mosolygott. Jöhet a másik.

Őt már egyedül is fel tudta tenni.

Hachi nem volt olyan nagy, olyan közepes méretű kutya volt.

Megnézte neki is a fülét, orrát, száját, mindenét, beadta neki is az oltásokat, megnyomkodta, megnézte a ráncait, hogy tiszták e, aztán őt is lerakta.

  • Ő is egészséges – mondta végül. Ne felejtse el minden hónapba elhozni, rendszeresen ápolni a szőrük, és fürdetni.

  • Rendben – raktam rájuk a pórázt, és fordultam ki. Viszlát.

Hazamegyek, és gondolkoztam, mit kéne csinálni.

Most belegondolva, a jegyzeteim eléggé szét vannak szóródva...

Rendszereznem kéne már, mivel megcsináltam végre a tanmenetem, és akkor kiválogathatom azt, ami kell, azt amit ebbe az évbe fogok még használni, mert rengeteg olyan jegyzetem van, amit még nem is láttam...

Kicsit szétszórt vagyok ilyen téren...

Órákig tartott, amíg összeállítottam a tanmenetem anyagát, és hátra dőltem az ágyamba.

Eléggé kimerült voltam, és hamar elnyomott az álom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése